Quantcast
Browse latest Browse all 13

Fra skole til Singapore

$

Så har vi været af sted i fem dage på vores seks uger lange rejse. Og jeg har allerede oplevet en del – men savner også mine venner.

Inden vi tog af sted havde jeg derfor travlt med at være sammen med så mange som muligt. Forrige fredag skulle jeg dog til svømning (sammen med mor), så der havde jeg ikke tid til at lege med nogen.

Om lørdagen var vi hjemme om formiddagen, hvor jeg så tv og spillede iPad og Ramasjang-spillet med far. Om eftermiddagen besøgte vi Anne og Per på Hvidovre Hospital, hvor Anne havde fået en lille baby, som skal hedde Albert.

Dagen efter havde det sneet, så her var jeg ude en tur i Landbohøjskolens Have sammen med mor og Vilde – hvor vi bl.a. lavede en lille snemand. Senere var Jolie på besøg hos Vilde, og her fik jeg lov til at lege med.

Om tirsdagen var jeg så hjemme hos Ellinor, og om onsdagen var jeg i legegruppe hos Harald – sammen med Sofus, Conrad og Asta. Vi legede bl.a. ”jorden er giftig” og gemmeleg – og jeg var derfor meget træt (og vist lidt umulig), da mor kom for at hente mig.

Torsdag var Ellinor på besøg lige efter skole, og fredag var så min sidste dag i skolen. Derfor havde jeg flødeboller med, som jeg delte ud.

Da far kom for at hente mig, blev der delt lange krammere ud til alle. Det havde dog ikke været nødvendigt, for da vi skulle af sted et par timer senere, kom Olivia og Ellinor forbi for at sige farvel. Og da vi kom ned på gaden, mødte vi Rosa. Og så blev der igen krammet. Mens taxaen kørte af sted med os, stod det alle sammen og vinkede. Så det var rigtig hyggeligt.

Første stop på flyveturen var Frankfurt, hvor vi skulle mellemlande. Efter en lang bustur og en endnu længere gåtur, kom vi endelig til den gate, hvor vi skulle flyve fra.

Klokken var blevet mange, så jeg havde svært ved at holde mig vågen. Det lykkedes dog indtil vi kom ind i flyet, og derfor sov jeg først 22.30 – efter en meget lang dag.

Det forhindrede mig dog ikke i at vågne klokken 5 næste morgen – og jeg fik desværre også vækket Vilde. Men så kunne vi jo spille iPad de næste fem timer, indtil vi landede i Singapore.

Efter en lang ventetid ved paskontrollen, fik vi hentet vores bagage og tog en taxa mod den lejlighed, som vi skulle bo i.

Kort efter at vi var ankommet, gik vi ud for at finde noget mad. Gaden nedenfor var spærret af, og der var fyldt med flotte lamper og mennesker overalt – vist nok en fest i anledning af, at det snart er kinesisk nytår. Til sidst nåede vi dog vores mål – McDonald’s, hvor vi fik både burger og is.

I øvrigt gættede jeg på, at det var ”kattens år”, fordi en gammel mand gik rundt og sagde ”miav”. Senere har jeg dog fundet ud af, at han nok sagde ”ni hao” – der betyder goddag på kinesisk. I hvert fald er det gedens år næste år.

Efter en lang gåtur, kom vi endelig hjem til vores lejlighed. Og så var det ellers på hovedet i seng, for klokken var i mellemtiden blevet 22.30 – hvilket dog var 15.30 dansk tid. Men på grund af den manglende søvn i flyet, faldt jeg hurtigt i søvn.

Jeg sov dog ikke længere end til 1.30, så ville jeg op igen. Min krop troede nok, at jeg bare skulle have en sen middagslur. Heldigvis faldt jeg dog hurtigt i søvn igen – og sov til kl. 8.15 næste dag.

Mens jeg ventede på, at de andre stod op, spillede jeg lidt iPad. Og da vi alle havde spist morgenmad, gik vi til ejendommens pool.

Senere tog vi metroen til et shoppingcenter, hvor vi spiste lidt tidlig aftensmad. Bagefter købte vi bl.a. nogle tegneting, spiste en is og handlede lidt, inden vi igen tog metroen tilbage. Og så var jeg ellers klar til at sove – for klokken var blevet 22.15.

I forgårs tog jeg så revanche for den manglende søvn og sov helt til kl. 11 (uden at være vågen om natten). Så længe har jeg aldrig nogen sinde sovet før – ikke engang efter nytårsaften, hvor jeg jo ellers var vågen til efter midnat.

Da alle var kommet op (jeg var ikke den sidste), tog vi en taxa til Singapore Zoo. Og bortset fra at vi skulle gå en del, var det ret sjovt at se alle dyrene.

Klokken 18 lukkede parken, og så spiste vi lidt aftensmad, inden vi gik videre til nat-zoo’en, hvor man kunne kigge på alle de dyr, der er vågne om natten. Det var meget mørkt, og der var en del dyr, der stadig var ret dovne. Så det mest spændende var faktisk hulepindsvinet.

Bagefter tog vi et lille tog rundt, hvor vi i ro og mag kunne kigge på dyrene – og nu var de faktisk mere aktive. Så var turen slut og vi tog en taxa hjem – og jeg var i seng kl. 23.45.

Næste morgen sov jeg til klokken 9. Efter morgenmaden tog vi metroen til et sted, hvor man kunne komme med en kabelbane. Det var ret sjovt, selvom turen til øen Sentosa var meget hurtigt overstået.

På Sentosa startede vi med at gå lidt rundt, og bagefter tog vi en bus til stranden. Her kunne Vilde og jeg soppe lidt i vandet, inden vi skulle spise frokost. Bagefter gik vi lidt videre og kom bl.a. til et sted, hvor vi kunne få en is – og soppe i et springvand.

Inden vi tog kabelbanen tilbage igen, var vi i en sommerfuglepark – hvor der sjovt nok også var en masse papegøjer. Jeg fik lov til at have to af dem på armene, mens der blev taget et billede af mig – som jeg gerne vil sende hjem til min skole.

Da vi kom tilbage med kabelbanen, var vi i sammen shoppingcenter som to dage tidligere. Her fik vi lov til at vælge lidt Playmobil – som vi legede med resten af aftenen, mens mor og far shoppede rundt.

Aftensmaden blev også spist her, så det blev igen sent, inden vi var hjemme. Og jeg lå derfor først i min seng kl. 23.15.

Her til morgen vågnede jeg klokken 9.45. Og efter morgenmaden tog vi en taxa til en park, der hedder Gardens by the Bay. Det første, som vi så, var nogle kæmpe, kunstige træer med planter på.

Bagefter var vi i et kæmpe drivhus, der var fyldt med blomster. Vilde og jeg syntes dog det var sjovere at lege med Playmobil, så mor og far så det meste selv.

Så var det sjovere i det andet kæmpe drivhus, der var en tropeskov – inklusiv et stort vandfald. Her kunne man gå på nogle gangbroer højt oppe i trætoppene.

Efter turen i junglen spiste vi frokost, inden vi var på parkens legeplads. Den var til gengæld rigtig sjov. Først var vi i en vandområde, hvor der sprøjtede vand op alle steder fra – så det var godt, at vi havde badetøj på. Og bagefter var vi på en legeplads, hvor man kunne klatre rundt og gå over hængebroer.

Dagen sluttede i et andet shoppingcenter, hvor vi spiste aftensmad, inden vi tog metroen hjem. Og til forskel fra de andre dage, var det sovetid ”allerede” klokken 22.

Viewing all articles
Browse latest Browse all 13

Latest Images

Trending Articles

Motor startet im warmen Zustand schlecht. HILFE!

Akemi Homura & Kaname Madoka (Puella Magi Madoka Magica)

Tebreve med hæklede blomster

Flandre Scarlet (Touhou)

SKE48 – Pareo wa emerald – PV_HQ

Koshigaya Komari (Non Non Biyori)

Cat & Nazrin (Touhou)

Akaza Akari (Yuruyuri)

Kaname Madoka & Akemi Homura (Puella Magi Madoka Magica)

Hachikuji Mayoi (Bakemonogatari)

Nishizumi Maho (Girls und Panzer)

DIY - Hæklet bil og flyvemaskine

NMB48 – Bokura no Eureka (Dance Version) [2013.06.19]

Flandre Scarlet Peek (Touhou)

Minami Kotori? (Ai Mai Mi)

Dance

Mushroom Dance

Kaname Madoka (Puella Magi Madoka Magica)

Misaka Mikoto (Toaru kagaku no railgun)

Sælges: Philips fuldtone (Højttaler-enheder)